3 jobbiga saker i vardagen

ciao bloggen. skall först säga att nu har ni bilderna på face om ni är nyfikna på min vecka i italien.
för det andra skall jag också säga att det är skönt att va hemma igen,  trots att vädret är dåligt och mitt rum är stökigt, så är det det jag är van vid. känns bra!

det jag skulle skriva är också andra saker jag är van, som jag tycker är jobbiga. ni vet sånna saker som gör en arg inombords och som gör att man inte kan tänka på något annat. En sån sak som är svår att säga till om, enligt mig.  (tar ordningen på tyska som lite omväxling)

eins: när någon andas högt - på riktigt nu, är inte detta bland det jobbigaste som finns? om jag skall vara ärlig stör detta mig något så brutalt. tänk till ex, om man sitter och skall göra ett prov, det enda man hör när man skriver är ens egen penna som sakta men säkert skriver ner något på det blanka pappret, sen hör du den bakom dig sitta och andas jättehögt, då blir det inte mycket skrivet förens denna har lämnat klassrummet. ex nummer 2. du sitter på bio, det är en spännande film, efter 20 min i filmen så hör du den bredvid sitta och andas sjukt tungt, du hör varenda gång denne pustar ut sin brutalta andning. detta hände mig en gång, klarade inte av att kontrollera mig på filmen, så jag bytte plats. helt eb.

zwei: när någon smaskar - ännu en sak som förstör hela stämingen. Tänk att det är din favvomat eller nått. så råkar du hamna bredvid smaskarn. vad gör du? antingen så iggar du hela händelsen och trycker i dig din egen mat och går, eller så byter du plats. eller ber smaskarn att sluuuuuuta!

drei: när någon skriver på statusen på face hur dåligt han/hon mår - okej, synd och jobbigt och tråkigt och allt sånt, för er. men ingen annan är intresserad, sanningen är hård. Om någon skriver en status typ "hur kunde du? litade på dig, saknar det som var, kom tillbaka!" en gång så kan det kanske va lugnt, men upprepas denna stilen på statusen yttligare några gånger så blir man bara så jävla trött på att se dem. Om ni mår så dåligt osv & måste skriva det, så gör det i en dagbok och visa för de som bryr sig. snaaap
eller sök hjälp eller vad som helst, jag tror inte att en status på face får er att må speciellt mycket bättre..


sådär ja, hoppas ni i fortsättningen inser att dessa 3 sakerna förekommer även i mitt liv. nu tror jag man skall dra på en (p) rulle. hehehhe. så om nån vill "se på film" med mig så hör av er. så kanske jag langar lite detaljer imorn om ni har tur. näää, sköja ba, skall lägga mig i min säng ensam som vanligt. hoppas ni där ute har någon att gosa med. byebye

helena

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0