dålig dejt

hallå igen där ute alla goa och glada. 
vi alla är väll lika besvikna på hennys senaste blogginlägg. vad kan vara viktigare än att uppdatera?

iallafall, så tänkte jag nu ägna ett inlägg till er tjejer där ute. det kommer handla om vad man bör avstå för att få en lyckad dejt. det jag kommer skriva ner är en sak som hände när jag var i götet för några månader sen.
de va såhär, jag och henny hade sprungit på stan en hel dag och skulle därför gå och äta. strax efter vi har beställt vår mat så kommer det ett par som sätter sig vid bordet bredvid. (troliogtvis är de på sin första dejt) från början tycker vi att denna tjej verkar lite småskum. det börjar lite halvkonstigt när hon plötsligt bara reser sig, skjuter ut stolen och rycker med väskan in på toaletten. stolen som hon inte skjutit in står nu också mitt i gången. efter ett par minuter kommer hon tillbaka och de börjar småprata lite, killen tycker att hon pratar om lite konstiga saker och sitter därför istället och pillar på mobilen tills servitrisen kommer och ber dem beställa. killen svarar snabbt och bra vad han önskar till mat. medans tjejen säger: 
 - (hon pekar i listan) kan man få den + den + den sen utan den?
 - självklart men det blir lite dyrare, svarar servitrisen.
 - okej, men då tar jag det så. sen vill jag ha den såsen i en skål bredvid och ingen lök i salladen.

servitrisen skriver ner vad de önskar. och stämningen tills maten kommer är inte på topp.
när de fått sin mat och tatt några tuggor kommer servitrisen fram igen och frågar:
- smakar det bra?
tjejen svarar då.
- Nej! skit äckligt var det.
- oj vad är det som är fel?
- maten är ju svinkall och de är skitäckligt.
- ni får självklart nya om ni önskar de, försöker sevitrisen vänligt.
killen hoppar in i samtalet.
- Nej, det är lugnt, jag tycker att de var super gott.
servitrisen lämnar bordet.
då väser tjejen till killen, "varför sa du att det var lugnt?!"

Tjejen som påstått att maten var skitäcklig trycker i sig och är klar väldigt snabbt.
inte nog med alla tabbar hon redan gjort så ställer hon en fråga till killen som lyder:
"Du betalar väll?"

dejten blir stelare och stelare. servitrisen kommer och frågar om de vill beställa efterrätt på en gång eller om de vill vänta lite. Killen svarar snabbare än nånsin.
"vi tar den på en gång!"

Kort och gott till alla dejtare:
- håll dig vid bordet, inte på toaletten.
- snacka om intressanta saker, så killen väljer dig framför mobilen.
- ta en vanlig rätt och mixtra inte ihop alla.
- om du tycker maten är kall och äcklig. ät och tig ändå!
- fråga aldrig killen om han skall betala!

pusss till er alla från helena


Kommentarer
Postat av: sannie

Ha en trevlig helg! :)

följ min lilla blogg om du känner fört, höhöh.

RAWO RAWO FIGHT THE POWER!

2010-07-03 @ 01:47:34
URL: http://sannie.blogg.se/
Postat av: Anonym

fan vilken bra blogg ;D

2010-07-03 @ 12:03:01
Postat av: 3 ggr om dagen

skönt par

2010-07-04 @ 18:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0