såhär lyckas du som bäst på dansgolvet!!

alla har väl någon gång varit på dansgolvet och inte haft några coola moves till hands. att stå & vicka på rumpan kan säkert se väldigt sexigt ut. men jag lovar att efter du läst igenom denna listan & tar med dig ett eller annat tips ut på golvet så blir dansen med ens mycket roligare. så nu mina kära vänner. aldrig mer en stel stund ute. 

Här har vi första tipset att följa. vi har valt att kalla den "rundan", som sagt så står du och rullar höfterna & armarna i cirklar. svårare än så är det inte. bara att börja rulla helt enkelt!!!



andra tipset jag delar med mig av är den klassiska boll dansen. du lekar att du studsar på din boll antingen i stora eller små rörelser. de kallas "den stora bollen", "den lilla bollen".



nästa dansmoves är "slå tärningar". då formar man händerna som att tärningar ligger i & rör armarna upp & ner. helt enkelt så du gör när du slår en tärning. alltså ett väldigt enkelt danssteg. för att få ett exttra plus i kanten på de goa movesen är de nice att vicka lite extra på rumpan till denna.



ännu ett gött danssteg att glänsa med på golvet är vad vi har valt att döpa detta steget till "juckningen" du skall röra kroppen fram & tillbaka som om du juckar mot nån. går hem i alla läget vänner! (iaf om de är girlsen som gör de, killarna kanske ska lugna sig lite med den movesen om ni inte vill verka allt för kåta heheheh)



sen kommer ännu en rikigt charmande move, denna kallas "vattenspridaren", du rör den armen som du håller rakt ut, i korta hack inåt. (hoppas ni förstår. för steget är brutalt grymt)



här har vi den klassiska "boxen" som jag antar att de flesta gjort ett antal gånger på dansgolvet. fortsätt med de folket den kan aldrig bli fel!



så gott folk. de finns lite till tips & bilder att lägga ut. men min data blev brutalt seg och jag ska faktiskt dra från datan nu för att kolla lite på tv. resten av tipsen kommer imorn. så det är bara att besöka bloggen då.

ha en nice fortsatt kväll & hoppas att alla blev nöjda med vart vm guldet gick.
puss henny


Kommentarer
Postat av: Anonym

riktiga klassiker på dåliga moves som skämmer ut en^^

2010-07-14 @ 17:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0