är de fel att va lätt?

tja
de blixtrar & åskar ute, jätte oskönt. hoppas de slutar snart.


nog om de, tänkte skriva ett inlägg som jag funderat länge på. tycker bara att detta ämnet är svårt att formulera. men ska göra så gott jag kan, de jag har valt att skriva om är ifall man skall vara lätt eller svårt. jag menar ingen kan väl bestämma över de? men tydligen lyckas många med de ändå. för ifall man är för lätt så får man snabbt ett ryckte över sig, ifall man är för svår tröttnar den intresserade av dig för att du just är för svår. som sagt de är svårt att veta hur man ska beté sig. om man ska följa sin egen vilja eller tänka på vad andra tycker.

ifall man är intresserad av nån & man känner att det är de man vill göra trots att de kan handla om olika saker som att skriva med en kille, eller ha sex så måste man väl ändå få göra de? varför skall man hejdas av de för att man är rädd vad andra ska säga & tycka? varför måste man trots sugen & viljan säga nej, eller inte höra av sig bara för att man ska tänka på hur rykterna senare ser ut?
visst jag menar inte att man ska gå & ha sex med alla i ett fotbollslag, eller skriva porriga meddelanden med fem bästa kompisar. men man måste ifall man verkligen vill få göra saker som känns rätt utan att behöva oroa sig om hur allt senare kommer låta i andras öron.
för att va lätt, vara öppen med sex & gilla att ha de låter alltid dåligt. de får en att va billig, äcklig & lätt. de är inte bra att höra av sig till en kille man är intresserad av för att man ska inte verka för på. & man ska absolut inte har sex med en kille förens man har varit tillsammans i minst en månad. annars är man för lätt. ifall man har gjort de första träffen så är man alltid, utan undantag ett engångsligg. så är de bara, enligt nästan alla killar! men de är bara dumt skitsnack, enligt mig.

jag fattar de inte, varför ska de vara så? varför kan man inte få höra av sig när man vill. & varför tar alla killar för givet att bara för att man är öppen med sex, har haft sex tidigt med en kille & älskar att ha de. varför tror ni att automatiskt därför att man då är en slampa som säger ja & vill ligga med vem som helst som erbjuder sig? så är de verkligen inte.
det är bara så att tjejer vill kunna leva exakt som er killar. utan att behöva tänka på att vi måste säga nej trots att vi vill säga ja, bara för att just slippa de, eftersnacket!

jag fick egentligen inte alls fram de jag ville skriva. men de jag vill förmedla är att: va inte svår för att bara vara de, va inte lätt bara för att vara de. utan ta allt som de kommer, följ magkänlsa & se hur allt blir, du kan aldrig ångra något du ville göra. bara de du inte ville göra. så gör alltid som du vill. inte som andra vill.
man ska inte beskymra sig över de. en kille gillar dig för den du är inte för ifall du är lätt eller svår. va bara dig själv så blir allt bra.


ha de gött. PUSS HENNYBENNY


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0