osexigt skrivsätt

tjjjjaaa bloggen.
hur grymt känns det inte att kunna säga det igen då? det var ju ett tag sedan för miiiig.
men nu är jag tillbaka igen och kommer givetvis att ägna mer tid åt er än åt något annat!
OCH stort tack till Henny som hållt bloggen igång och publicerat grymma inlägg gång på gång!

iallafall, kryssningen var grym. bara chillat och haft det najs, badat bubbelbad, solat på däck, käkat gooood mat. och haft det bra helt enkelt.
Men det gick inte en dag utan att jag tänkte på vad jag skall blogga om när jag kommer hem, för det är fan asviktigt.
Men när jag satt där, på däck då, så sprang det förbi finnar, svenskar, turkar, japaner, tyskar, zigenare, aah, alla möjliga färger och sorter, som en påse gott och blandat.
när dom gick förbi tänkte jag på hur deras språk egentligen låter, helt sjukt fult.
så tänkte jag på svenskan osv.. men det var inte de jag skulle skriva så.

Grejen är den att jag tänker brutalt mycket på hur jag skriver på datan och hur andra skriver på datan.
Ni fattar va? Skall förklara.

Det finns vissa saker som är brutalt osexigt att skriva, det är inte meningar eller så, utan det är smilisar, tecken, medvetna felstavningar. Har även gjort en lista över dessa fula grejer.

1. Den absolut fulaste smilisen jag vet är xD
Det spelar ingen roll vem som gör den. Den är faaan lika ful ändå, och personen som gör den blir liiiiite fulare också...

2. ett annat tecken eller smilis eller va det är, är iaf ^^ vad mer skall jag säga? det är sorgset om ni sysslar med sånt.

3. xP hur fin är den? svara ärligt...

4. denna kanske endel kommer bli förvånade över att jag placerar på denna listan, men jag gillar den inte alls här har ni den!! ;D

5
. Nämnde ju medvetna fel stavningar. Som tex. DEJ & MEJ. frågan är om ni sov på svenska lektionerna.. för det stavas faktiskt dig & mig

6. BLANDA ALDRIG STORA OCH SMÅ BOKSTÄVER I ETT ORD.(och skippa felstavningen också)  HeJ pÅ DeeeJ

7. Jag vet inte om det bara är jag som har hört att många av dessa smilisar jag skriver är typiska "emo-smilisar" men här är iallafall en jag vet är det. o.O brutalt ful..

8. drar ihop många på denna. x) x( -.- >.< inte OK

9. när man skriver hej till någon så skriver man väll hej, tja, tjenna, hejsan, yooooo, eller vad som helst.  & inte cho xP eller nått liknande?

10. Denna platsen delar jag ut till ish, ni vet, vad händish? tio årish, osv.

Som sagt, alla dessa smilisar är sånna jag ogillar, men det blir brutalt mycket värre om man jobbar med alla i samma text.
skall ge ett litet ex.

ChO DeeJ xD VaD HänDisH? VeT dU eLLeR? BaJsaDe På MeeJ iDaG o.O
OcH MaMMa SåG NäR JaG TesTadE SyRRanS BeHå x)
MeN MåStE SovA nU -.- MaMMa TjataR x(
MeN GoDnAtT ;D
^^

Hoppas ni ser att det inte är normalt. Men om ni giillar alla dessa fula tecken och så, så fortsätt med dom.
Men nu vet ni vad jag tycker, alla är inte lika illa. men snälllllllla skippa xD. Den är så ful
Om ni ser att jag skriver den så lovar jag att det är oseriöst.
vill bara påpeka att jag tror inte att jag är helt ensam om att tycka såhär..
Nu skall jag dra mig för ett bad i det fina vädret.
Ledsen för ett dåligt inlägg, men jag skall göra bättre sen, är faktiskt trött efter en lång resa.

Puss Helena

Kommentarer
Postat av: M

Åh, jag håller med så otroligt mycket, fan va nice!!

2010-07-19 @ 21:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0