finn 5 fel

tjooooho alla glada läsare!! & alla ledsna också, extra tjoho till er.
jag förstår om det finns många ledsna där ute, för vädret idag har varit bruuuuutalt dåligt. helt sinnes vad det har regnat  & jag var tvungen att springa runt på stan, hade gjort vad som helst för att bara få ligga hemma & blogga hela dagen. Men nu är jag sjukt trött & osugen på att blogga, har packat som en dåre, vet inte ens vad jag har med mig, sjukt rörigt. Men jag har lovat er att blogga, så jag gör det, man kan ju inte bryta löften eller? Iallafall så vet jag vad jag skall skriva i detta inlägget, det kommer nog va svårt att förklara, men jag gör mitt bästa som vanligt, sen får ni fråga om ni inte fattar, deal?

Iallafall, (ni unga får inte ta åt er nu, men detta är sant faktiskt) har jag bara en fråga att skriva, en fråga jag undrar över, en fråga jag inte förstår mig på, och det är Varför skriver barn i 4-6:an att dom älskar någon när de har varit tillsammans i två dagar?

skall själv försöka besvara frågan, eller iallafall ge lite ex på var deras kärlek till varandra utspelar sig & hur den ser ut.

Nu har vi en kille & en tjej, Ola och Lisa, precis börjat 6:an. Dom har spanat in varandra ett tag och är alltid lite småblyga för varandra, en dag ber Ola sin kompis Ulf att fråga chans på Lisa. Lisa säger såklart ja, eftersom hon är kär i Ola. När Lisa kommer hem så sätter hon sig vid datorn. Ola är inne och han skriver till henne

Olabadola - (K)(L)älskar lisa mest av allt(L)(K) säger: Hej älskling <3

(F)Lisa(F) - (L)(L)Ola och jag föralltid(L)(L) säger: Hej världens bästa (L) <33

Här har alltså Ola & Lisa varit tillsammans i 5 timmar. Så här rullar det på i någon vecka, kanske 3. Dom älskar varandra bara mer & mer för varjedag..

Nästa dag i skolan skäms Lisa när hon träffar Ola, hon hälsar inte ens, fast hon älskar honom. Hon är bara lite blyg. När Lisa kommer hem glider hon in på bilddagboken, eller bdb som hon säger. Hon ser att Ola lagt upp en bild, hon går in och kollar. Ola har lagt ut en bild på Lisa och skrivit en text i stil med.

Lisa, min fina Lisa, du betyder allt för mej. Utan dej klarar jag mej inte. Jag har aldrig kännt såhär för nån annan!! Jag hoppas vi kommer va tsm hela livet, för vi måste det, kan verkligen inte leva utan dej. Du är den finaste jag nånsin sett eller mött. 2/8 - 10. vi föralltid!!! <3<3 utan dej är jag inte hel! lämna mej aldrig

Ola har heller inte lärt sig att det stavas dig/mig istället för dej/mej. Han har väll tänkt för mycket på hur mycket han verkligen älskar Lisa under lektionstiden. Någon dag efter den rörande texten till Lisa känner Lisa att hon har tröttnat lite, Ola är ju sååå jobbig. så hon gör slut. Ola blir sjukt ledsen och skriver depptexter till Lisa & han skriver det under varje bild han lägger ut också. Stackars Ola.. eftersom han faktiskt funderar att ta självmord på riktigt, iallafall när han sitter hemma och lyssnar på Anton & Affe.

Ah, såhär kan det se ut alltså.. man börjar ju undra lite vad som har gått snett. Det är ju synd om dom små barnen, Men jag vet hur det är & vet inte själv varför man gör såhär, det är feeeting konstigt. Så om någon vet svaret på frågan, berätta gäääärna. Sorry om det var ett konstigt inlägg, men jag vill bara att ni skall fatta hur jag meenar.att man faktiskt inte säger att man älskar någon innan man gör det, det är ett betydelsefullt ord.
Nu skall jag sova. så godnatt alla fina underbara människor.

vill bara säga också!! tänk aldrig att ni skall ta livet av er för att kärleken inte går som den skall, det är sånt som händer alla.

puss&kram från mig, helena.


Kommentarer
Postat av: fritte!!!!!!!!!!!!!!

hahahahahahaha

2010-07-30 @ 03:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0