sms sm

jag, som alla ni där ute är säkert lite besviken på hennys dåliga uppdatering, en hel dag sedan är ju brutalt.
men vem vet, kanske fick hon städhjälp, någon riktig going nere ifrån göteborg som håller henne borta från bloggen. jag hade gjort x-akt likadant isåfall. men förhoppningsvis trillar det in ett inlägg även från henne lite senare, håll ut!

idag har man jobbat trots den brutala sjukan, har även städat mitt rum som också var väl behövligt. efter som min dator hänger inne på lagning är man utan spotify och har därför lyssnat på radion hela dagen.
har lite grejer att dela med mig av som jag snappade upp från titti och erik tidigare idag. 

den första grejen är väll egentligen helt ointressant, meeen det sägs att loch ness odjuret har dött.
finns här om nån vill prata om det.

den andra saken är faktiskt lite roligare. det är en tävling som pågår just nu, vet inte om jag kanske är den enda som har missat det, men det är nämligen sms sm som pågår för fullt. för det första tänkte jag,varför är inte jag med? man kan ju vinna 25 000 och jag är ändå rätt så bra på att smsa. men oj så fel jag hade. nu skall ni få höra
man skall alltså skriva en text på 160 tecken, utan t9.
texten som skall skrivas lyder:
Skriv! SKRIIIV! Tänk inte... EN katt går på tangenterna och skriver: 9!!hk,. Var lugn och gla:D Det e ofta bra. Fort nu, sista biten! 3-2-1 nu smäller det!!?

alla dessa små tecken skall vara rätt. förra årets vinnare klarade en text på en min & fjorton sekunder. det är ändå ganska långsamt. så skall sitta hela kvällen för att slå det. nu kan ju ni testa er själva också & om ni ligger inne med feta talanger på sms fronten så kan ni ju alltid anmäla er till nästa år. kör på nu, vill veta era resultat!!



Puss & kram
Helena 


Kommentarer
Postat av: hehh jaa du ;)

uuuuunderbar blogg asså!

2010-06-30 @ 20:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0